Liikkeen ja liikkumisen asiantuntija.

Fysioterapeutti on liikkeen ja liikkumisen ja niissä tapahtuvien toimintahäiriöiden arvioinnin asiantuntija. Voit tulla fysioterapeutin vastaanotolle suoraan ilman lääkärin kontaktia, jolloin fysioterapia ei kuulu Kelan sairaanhoitokorvausten piiriin. Palvelu on tarkoitettu kaikille tuki- ja liikuntaelinkipuisille ihmisille, joilla esiintyy kipua toistuvina ja vaihtelevina kipujaksoina.

Kipuun ei tarvitse tottua. Fysioterapeutin vastaanotolla tavoitteena on lievittää akuutin vaivasi oireita ja estää sen pahentuminen. Fysioterapeutti haastattelee, havainnoi ja tutkii sinut ja pyrkii akuuttioireiden hoitamisen lisäksi selvittämään ja hoitamaan vaivasi taustalla olevat syyt ja toimintahäiriöt. Tavoitteena on näin ehkäistä vaivojesi pitkittyminen ja mahdollinen uusiutuminen.

Hoito perustuu fysioterapeuttiseen tutkimukseen, sopivan hoitomenetelmän valintaan sekä yksilöllisen hoitosuunnitelman laatimiseen yhdessä asiakkaan kanssa. Hoitomuotoina käytämme liike- ja liikuntahoitoja, fysikaalisia hoitoja (esim. ultraääni-, pintalämpö- ja sähköhoidot), kinesioteippausta sekä hierontaa. Kuntoutamme myös vaikeavammaisia.

Huomioithan, että jos fysioterapiasi maksajana on työnantaja, vakuutusyhtiö tai joku muu ulkopuolinen taho, tarvitset lääkäriltäsi lähetteen fysioterapiaan. Kela korvaa asiakkaalle osan fysioterapian kuluista, kun se on toteutettu lääkärin antaman hoitomääräyksen perusteella.

Teemme myös kotikäyntejä.

Ota yhteyttä! Ajanvaraus mieluiten puhelimitse.

Maria Nurminen 040 182 7769

maria.nurminen@fysiokymppi.fi